niedziela, 28 września 2014

Śniadanie do łóżka #155: Płatki jaglane z gruszką i orzechami włoskimi


Odkryłam w sobie nową pasję, uwielbiam urządzać moje mieszkanie. Zaczęliśmy dosłownie od kilku mebli, które umożliwiały nam minimalną egzystencję, a stopniowo zaczęły pojawiać się nowe elementy, które wypełniają małą przestrzeń. 

Miałam wielkie wymagania co do stołu. Po miesiącach walki ze stolarzami wreszcie trafiłam na odpowiedniego, który stworzył piękne cacko, które zachwyca nie tylko nas, ale odwiedzających nas gości. Przez te miesiące nauczyliśmy się spożywać posiłki na kolanach, a ja wciąż marzyłam o tym, żeby nasze życie toczyło się wokół idealnego stołu. Gdy stanął wreszcie w pokoju, nadszedł problem wyboru odpowiednich krzeseł. Okazuje się, że będę musiała na nie znowu poczekać, a tak bardzo chcę zaczynać dzień od śniadania przy stole! Jestem przekonana, że warto jednak poczekać. Żadnych półśrodków!

Tymczasem pozostaje niedzielne śniadanie spożyć w łóżku. Ale przecież to najprzyjemniejsze, co można sobie zafundować w weekend. Eksperymentuję więc znowu z płatkami jaglanymi, znowu z udanym skutkiem. Tym razem w miseczce lądują gruszki i orzechy włoskie. Do tego kawa z nowego zaparzacza i w drogę, na najpiękniejszą polską plażę. Idealna niedziela. 

Płatki jaglane z gruszką i orzechami włoskimi (2 porcje)

- 60 g płatków jaglanych
- 500 ml mleka
- 4 porządne szczypty soli

- 1 gruszka (u mnie klapsy, moje ulubione)
- garść orzechów włoskich
- miód

  1. Zagotuj mleko w garnku, a gdy zacznie wrzeć, dosyp płatki. 
  2. Gotuj kilka minut cały czas mieszając, aż osiągną konsystencję papki. 
  3. Dopraw solą (warto dodać dużo soli, aby nie były mdłe, a słodycz osiągnąć dzięki dodatkowi miodu). 
  4. Pokrój gruszkę w kostkę. 
  5. Przelej płatki do miseczek, dodaj gruszkę, orzechy i polej miodem. 
Śliwka

3 komentarze:

Ze względu na sporą ilość przychodzącego spamu, byłyśmy zmuszone włączyć na kilka dni weryfikacje obrazkową.
Z góry przepraszamy za utrudnienia przy komentowaniu :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...