niedziela, 7 października 2012

Śniadanie do łóżka #69: Tosty z kurkami w śmietanie i jajkiem w koszulce
































Fobię kulinarną dotyczącą robienia jajka w koszulce uważam oficjalnie za zakończoną. Przez dłuższy czas było to coś, co spędzało mi sen z powiek. Teorię miałam w małym palcu, ale z praktyką bywało różnie. Raz wychodziło dobrze, co skutkowało niesamowitą ekstazą, a następnym razem znów nie tak i byłam gotowa pogodzić się, że tak to już niestety jest, że jajko w koszulce nie jest moją najlepszą stroną.

Zdarzało mi się myśleć, że może to rodzinne:) Co jakiś czas dzwoniliśmy do siebie z bratem, który miał podobny problem i dzieliśmy się kolejnymi doświadczeniami. "Tym razem nie zakręciłam wodą i było dobrze", "Pogodziłem się z tym, że nigdy nie zrobię tego porządnie" i tak w nieskończoność. 
Jednak od jakiegoś czasu, w milczeniu, opracowywałam idealną strategię. Entuzjazm zachowałam do momentu zrobienia dziesiątego, idealnego jajka w koszulce i ten moment wreszcie nadszedł. 
Otóż, zapomnijcie o wszystkich genialnych teoriach, o których czytaliście, bo teoria, teorią, ale jajko wychodzi różnie. Ja znalazłam metodę, która sprawi, że przestaniecie się tym stresować. Odkrywam ją poniżej:)

Od czasu kiedy kurki na dobre pojawiły się w sklepach, czerpię z nich garściami. Szczególnie ukochałam sobie śniadanie w postaci kromki z kurkami i jajkiem (każdy kto kiedyś jadł z nimi jajecznicę wie, jak świetnie do siebie pasują). Czasami wybieram wersję w koszulce, czasami tosta przykrywam jajkiem sadzonym. Do tego wielki dzbanek kawy z mlekiem i mam- moje jesienne śniadanie idealne. 

Tosty z kurkami w śmietanie i jajkiem w koszulce (2 porcje)
- 2 kromki dobrego razowego chleba
- 150 g kurek
- 2 ząbki czosnku
- 3 łyżki masła
- 2 łyżki gęstej śmietany 18 procent
- 1 łyżka miodu
- sól, pieprz

- 2 jajka
- 2 łyżki octu spirytusowego
- 2 łyżeczki soli

- grube płatki parmezanu

Jak zrobić jajko w koszulce, które zawsze wychodzi? 

Zagotuj wodę w dużym garnku. Dodaj ok. 2 łyżki octu, koniecznie spirytusowego (ocet winny lub inny nie działa tak dobrze) i ok. 2 łyżeczki soli. Gdy woda zacznie mocno bulgotać, zmniejsz ogień, tak aby utrzymywała się gorąca, ale nie bulgotała wcale. Wtedy rozbij jajko o brzeg garnka (nie przelewaj do filiżanek, lub miseczek) i wlej delikatnie, bezpośrednio nad wodą. Jajko opadnie na dno, a białko momentalnie się zetnie. Delikatnie używając łyżki przyciągnij brzegi białka w stronę żółtka. Odczekaj 2, 5 minuty, po czym wyłów je małym sitkiem lub dużą łyżką. Gotowe.

  1. Najpierw przygotuj kurki. oczyść je dokładnie i osusz. 
  2. Na patelni rozgrzej 3 łyżki masła, wrzuć kurki i wrzuć do środka przepuszczony przez praskę czosnek i sól. Smaż aż kurki zmiękną i nabiorą ciemnobrązowej barwy. Dodaj miód, pieprz i ewentualnie większą porcję soli jeśli nie są dostatecznie słone. Zdejmij z ognia i dodaj śmietanę. Pomieszaj.
  3. Przygotuj jajko w koszulce zgodnie z powyższymi wskazówkami/
  4. Na kromkę razowego chleba połóż kurki, na nie płatki parmezanu, a następnie jajko w koszulce. 
  5. Spożywaj od razu.
Śliwka

32 komentarze:

  1. jajko i kurki pasują do siebie idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam jajko w koszulce!!! A dobrych rad dotyczących jego przygotowania nigdy nie za wiele, dziękuję zatem bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe nie tylko z wyglądu, ale zapewne i smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja wrzucam do bulgoczącej wody i z miseczki bo z rozbijaniem mi szło ciężko. każdy widać ma swoją technikę a o to przecież chodzi :) bardzo podoba mi się taka wersja kurek, bo w jajecznicy uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią spróbowałabym takie cudeńko:) A jaka w koszulkach przygotowuję w taki sam sposób!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. To musiało znakomicie smakować. Kurki w połączeniu z jajkami zawsze się sprawdzają :)

    OdpowiedzUsuń
  7. idealny pomysł na niedzielne śniadanko, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. jajko w koszulce!!!! mhm, kocham. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To się nazywa śniadanie...

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda pysznie, jadłabym, aż uszy by mi się trzęsły :)
    A jajko w koszulce to chyba nigdy mi nie wyszło, muszę przetestować tę metodę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Na początku myślałam, że tosty sie przypaliły, a to chlebek razowy. Fajna kompozycja smaków, zwłaszcza te kurki mnie kuszą. I piękne zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  12. super sposób, kanapka wygląda bosko, już wiem co w sobotę zrobię na śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Śniadanie z gatunku tych idealnych :)
    Etap "ujarzmiania" jajka w koszulce wciąż przede mną, więc chętnie skorzystam z Twoich cennych rad.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mhhhhhhhhhhmmm.
    Jajka w koszulce jeszcze nie przyrządzałam, ale uwielbiam takie lejące się żółtko i powiem szczerze, że ten tost będzie mi się teraz regularnie śnił po nocach do czasu, kiedy sama takiego nie zrobię:)
    Dzięki, tej:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy u Was zawsze musi być tak smakowicie?! Ja jajka w koszulkach robię metodą Jamiego - czyli w woreczku - to już totalna łatwizna, ale przynajmniej bez stresu mogę się cieszyć smakiem takich śniadanek :)

    OdpowiedzUsuń
  16. i znów wraca temat jajka, ja uwazam, że jajko jest stanowczo najtrudniejszym w obróbce produktem, tak na miękko jak w formie jajecznicy - kazdy lubi ścięte w inny sposób. Za jajka w koszulkach wolę się póki co nie zabierać, choć przyznaję, że wyglądają znakomicie. Spróbuję, gdy w końcu opanuję sztukę gotowania idealnego jaja na miękko ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. patrzę i patrzę na to jajko i myślę - perfekcyjne jajko w koszulce, niemal chirurgiczne nacięcie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kocham tosty z kurkami: ) A jako w koszulce? Nigdy nie robiłam... ale skoro to zawsze się udaje; )

    OdpowiedzUsuń
  19. Nigdy jeszcze nie robiłam jajka w koszulce. Cudownie prezentuje sie u Ciebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. idealne jajko:) a na toście i to w towarzystwie kurek? śniadanie jak u Vonneguta:) mistrzowskie!

    OdpowiedzUsuń
  21. Boskie, jestem zbyt głodny, żeby oglądać takie pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. O tak, połączenie kurek i jajek to posiłek idealny,
    tak jak to jajko na Twojej przepysznej grzance:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mmmmmm to śniadanie wygląda rewelacyjnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Тhis page really has all of thе іnfo I neеded abоut this subject anԁ didn't know who to ask.

    my page make money online

    OdpowiedzUsuń

Ze względu na sporą ilość przychodzącego spamu, byłyśmy zmuszone włączyć na kilka dni weryfikacje obrazkową.
Z góry przepraszamy za utrudnienia przy komentowaniu :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...