sobota, 19 maja 2012

Słodka sobota #55: Lody truskawkowe z mleczkiem kokosowym



Co zrobić z tak pięknie rozpoczętym dniem? Zastanawiam się od rana. Wszystko idzie tak jak powinno. Wreszcie się wyspałam, chociaż od paru dni zaczęłam wierzyć, że nigdy nie będzie mi dane spełnić to marzenie. Żeby tego było mało, rano, pijąc moją rytualną kawę, wypuściłam ją z ręki tuż nad klawiaturą i udało mi się ją złapać w ostatniej chwili, nie ulewając ani kropli. To zdecydowanie znak, że dzień się dobrze zaczyna, więc trzeba go zakończyć...lodami! Wczoraj odwiedziłam moją ulubioną lodziarnie w Gdańsku "Lody miś". Istniejąca tam nieprzerwanie od lat 60-tych, nadal stoi jakby żywcem wyjęta z czasów PRL-u, a lody, mmm.... lepszych chyba nie ma:) Zainspirowana, postanowiłam odwzorować moje ulubione- truskawkowe, ale dodając pewien egzotyczny smaczek, który 50 lat temu nie znalazłby się na sklepowych półkach.


Lody truskawkowe z mleczkiem kokosowym
- 350g truskawek
- 165 ml mleczka kokosowego
- 2 żółtka
- 70 g cukru

W garnku podgrzej wodę do 1/4 wysokości. Do metalowej miski wrzuć 2 żółtka i cukier. Gdy woda w garnku zacznie wrzeć, połóż na górze miskę z żółtkami i cukrem. Mieszaj trzepaczką przez ok. 4 minuty, aż uzyskasz gęstą masę. Zdejmij miskę z garnka i odstaw masę do ostygnięcia.
Zmiksuj blenderem truskawki, tak aby nie były idealnie gładkie, ale pozostały w małych kawałkach.
Do masy z żółtkami i cukrem dolej mleczko kokosowe i dokładnie wymieszaj trzepaczką. Wlej do masy zmiksowane truskawki i dokładnie wymieszaj. Przelej masę do plastikowego naczynia i wsadź do zamrażalnika. Po 2 godzinach wyjmij i dokładnie wymieszaj. Wsadź z powrotem do zamrażalnika. Po 2 kolejnych godzinach ponownie wyjmij i pomieszaj. Wsadź z powrotem na kolejne 2 godziny, po których lody powinny mieć już odpowiednią konsystencję.

Śliwka

13 komentarzy:

  1. O, u mnie też jest taka lodziarnia (a właściwie 'okienko z lodami' ), która jest na rynku chyba od zawsze. I nie muszę dodawać, że mają tam najlepsze lody pod słońcem;).
    Duet truskawka-kokos zapowiada się pysznie:-).

    OdpowiedzUsuń
  2. dodał bym jeszcze odrobinę marynowanego zielonego pieprzu..

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności, chętnie porwałabym taką miseczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm truskawkowe <3 w sam raz na dzisiejszy, gorący dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne smaki! ja już tęsknie za truskawkowym szerbetem z serkiem mascarpone ... buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kusisz lodami, tak je lubię, bo truskawkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. cóż za rozpusta :) też chcę!

    OdpowiedzUsuń
  8. mozna dodac zwykle mleko zamiast kokosowego? czy nie wyjda wtedy? ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne te lody!
    Lodziarnię Miś znam :)Kiedyś ustawiały się do niej strasznie długie kolejki aż nad Motławę. Stało się i stało i dreptało nóżętami, bo nie mogliśmy się doczekać tych pysznych lodów.One były najlepsze pod słońcem.
    Teraz juz mi nie smakują jak kiedyś. Nie wiem, czy to one się zmieniły, ich smak, czy to mój smak się zmienił. Z dziecięcego na dorosły ,który próbował już mnóstwo lodów.
    Lodziarnia faktycznie jak wyjęta z PRL, nawet panie obsługujące.
    Wspomnienia miłe, bo przypomina się dzieciństwo:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. ojej trudkawki i kokos!! podeślij mi to

    OdpowiedzUsuń
  11. Truskawki z kokosem? To połączenie, którego koniecznie muszę spróbować, zwłaszcza że występuje w formie lodów :-D

    OdpowiedzUsuń
  12. Mleko kokosowe, truskawki to musi być dopiero smaczne;)

    OdpowiedzUsuń

Ze względu na sporą ilość przychodzącego spamu, byłyśmy zmuszone włączyć na kilka dni weryfikacje obrazkową.
Z góry przepraszamy za utrudnienia przy komentowaniu :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...