niedziela, 28 sierpnia 2011

Śniadanie do łóżka #11: Jajka faszerowane sałatką jarzynową




























Sałatka jarzynowa to żadne odkrycie kulinarne, wręcz przeciwnie, jest to klasyka wśród sałatek! I domyślam się, że w każdym domu panuje tradycja wykonywania jej w określony sposób.
Niedawno podczas grilla z przyjaciółmi, (na którego każdy miał coś przynieść) pojawiły się przypadkiem dwie sałatki jarzynowe. Zrobiliśmy więc konkurs na najlepszą sałatkę - każdy miał skosztować obie wersje i wybrać lepszą. 
Już po pierwszym kęsie znałam zwycięzcę! Wygrała sałatka, która była bardziej doprawiona i którą lubię od lat dziecięcych : zawierająca w sobie cebulkę i jabłko. 
Zrobiła ją nasza przyjaciółka Ada, która twierdzi, że nie przepada za gotowaniem, ale robi rewelacyjne pasty ( Pasta Ady ) i sałatki :)
Sałatka Adama mi też smakowała, ale zabrakło mi w niej tej szczypty magii.
Ja zazwyczaj robię sałatki na oko, jednak trzymam się w miarę pewnych proporcji. Dziś przedstawiam moją sałatkę podaną w formie faszerowanych jajek :)























Jajka faszerowane sałatką jarzynową
Jajka faszerowane:
dowolna ilość jajek
łyżeczka octu winnego
szczypiorek
Sałatka jarzynowa:
3 marchewki
2 pietruszki
pół selera
3-4 ziemniaki
2 jabłka
5 ogórków korniszonów (można zastąpić kiszonymi)
puszka groszku
2 cebule
3 jajka
sok z 3/4 cytryny
6 łyżek musztardy (najlepiej Dijon)
7 łyżek majonezu
7 łyżek jogurtu naturalnego
pieprz
szczypta soli
pół łyżeczki cukru

Jajka:
Gotujemy jajka z łyżeczką octu winnego. Następnie stukamy nimi, aby popękała skorupka i zalewamy zimną wodą. Po 10 minutach jajka obieramy, kroimy wzdłuż na pół i wyciągamy żółtka, które możemy wykorzystać do sałatki.
Sałatka:
Marchewki, pietruszki, ziemniaki i seler gotujemy w mundurkach aż będą miękkie. Ugotowane odstawiamy by przestygły, a następnie obieramy.
Przygotowujemy dużą miskę i kroimy składniki w drobną kostkę : marchewki, pietruszki, seler, ziemniaki, obrane jabłka, korniszony, cebule oraz jajka. Dorzucamy także odsączony z zalewy groszek z puszki.
Warzywa  mieszamy i dodajemy majonez, jogurt naturalny, musztardę, sok z cytryny. Sałatkę mieszamy i doprawiamy pieprzem, solą oraz cukrem. Przyszedł czas na smakowanie i dalsze doprawianie, zależnie od efektu dodajemy jeszcze pieprz, sok z cytryny, musztardę lub majonez. Odstawiamy przykrytą sałatkę do lodówki, aby się "przegryzła".
Jajka faszerowane:
Przygotowane wcześniej jajka faszerujemy zastępując wgłębienie po żółtku sałatką. Dekorujemy szczypiorkiem.

Tosia

21 komentarzy:

  1. Czasem warto wrocic do tradycyjnych smakow :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za odwiedziny;) Doświadczenie babci w kwestii kulinarnej od zawsze mnie fascynowało.
    Ciekawy pomysł na sałatkę w jajkach,ale nie jadłam jeszcze z jabłkiem,muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Do takich sałatek przekonałam się całkiem niedawno. Ta na pewno też jest pyszna, nie tylko na śniadanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha! Uwielbiam jarzynową sałatkę. Fajnie podana z jajkami:)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Yummy! Proste i smacznie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam sałatki jarzynowe, ogólnie wszystko co jest zaprawione z majonezem :) Myślę, że jajka faszerowane sałatka to strzał w 10!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jabłko w sałatce jarzynowej dodaje jej to "coś", sama się o tym przekonałam, próbując babcinej sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo podoba mi się taki sposób podania:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sałatka jarzynowa w jajku - mistrzostwo świata! Już wiem co polecić bratu jak nie będzie mógł się zdecydować czy chce jajka czy sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sałatka jarzynowa najbardziej mi smakuje z takich młodziutkich jarzyn i ogórków małosolnych. Twoja propozycja na podanie jej na jajkach bardzo efektownie wygląda, super na przyjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Prosto, ale efektownie, czyli tak, jak lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jejku, kocham salatki jarzynowe, musi byc zawsze dużo selera i pietruszki, wtedy są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj.. jak ja bym chciała, żeby mi ktoś podał takie śniadanko do łóżka. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ta sałatka to jest coś, co mogłabym jeść codziennie bez szansy na znudzenie się nią :D

    Yummy & Tasty

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam nadzieję, że jutro takie śniadanko mnie czeka ;-))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. ale pyszotny początek dnia!!!

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. faszerowanych jajek nigdy dość, chociaż z sałatka nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
  18. super pomysł z faszerowaniem:)
    moja sałatka niemalże identyczna, jednakże koniecznie z KISZONYMI ogórkami i bez jogurtu
    POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  19. piękny, piękny, piękny talerzyk:D
    ps: widziałam taki w gdańskiej galerii bałtyckiej- zielony był akurat, teraz żałuję, że go nie kupiłam:)

    OdpowiedzUsuń

Ze względu na sporą ilość przychodzącego spamu, byłyśmy zmuszone włączyć na kilka dni weryfikacje obrazkową.
Z góry przepraszamy za utrudnienia przy komentowaniu :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...