środa, 23 marca 2011

Wątróbka z mango



Nigdy nie mogłam zrozumieć czemu wszyscy dookoła narzekają na smak wątróbki! Podobnie jak szpinak stała się dziecięcą zmorą, a większość ludzi albo już dawno nie pamięta jej smaku, albo nigdy jej nie próbowała. Kolejna legenda to rzekomy okropny zapach jaki z siebie wydaje. Przygotowując ją nic takiego nie poczułam- zapach jak każde surowe mięso, na pewno nie gorszy niż zapach z pyska mojego psa:) 
Ja jestem "wszystkojadem", a wątróbka była jednym z moich ulubionych rarytasów od dziecka. Moja mama zwykle robiła ją z cebulką i jabłkami, ale parę lat temu wpadła na pomysł, żeby połączyć ją z mango i to był strzał w dziesiątkę. Polecam też zagorzałym przeciwnikom- może warto zweryfikować poglądy?

Wątróbka z mango (2 porcje)
500 g wątróbki drobiowej
ok. 100 g mąki (do obtoczenia)
1 mango
2 łyżki masła
4 łyżki oliwy
1 ząbek czosnku
1 łyżka miodu
1/4 szklanki wody
gałązka świeżej bazylii
sól

Wątróbkę umieść w sitku i umyj pod bieżącą wodą. Wyłóż na papierowy ręcznik i przykryj warstwą ręcznika. Wątróbkę trzeba bardzo dobrze osuszyć. Gdy już będzie sucha, obtocz dokładnie każdy kawałek w mącę.
Przygotuj mango. Obierz ze skóry i pokrój na grube paski. Rozgrzej małą patelnie z łyżką masła i dodaj mango. Smaż przez parę minut, dodaj miód i wodę. Duś przez około 10 minut i odstaw.
Posiekaj czosnek
Na dużej patelni delikatnie rozgrzej na małym ogniu 4 łyżki oliwy i łyżkę masła. Dodaj posiekany czosnek i umieść wątróbki. Zakryj przykrywką (ja użyłam przykrywki z dziurkami) i dopiero wtedy zwiększ ogień, gdyż wątróbka ma tendencje do skakania i pryskania. Smaż przez około 3 minuty, wyłącz ogień, odczekaj chwilę i przerzuć na drugą stronę. Na rozgrzanej jeszcze patelni usmaż wątróbkę przez 3 minuty z drugiej strony i gotowe. Dosól dopiero na talerzu, pamiętaj, żeby nie solić wątróbki przedtem, bo zrobi się twarda. Podawaj na mango z gałązką świeżej bazylii.

Śliwka

7 komentarzy:

  1. O, ja bardzo lubię wątróbkę. Z mango jeszcze nie próbowałam, to może być ciekawy smak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "zapach jak każde surowe mięso, na pewno nie gorszy niż zapach z pyska mojego psa:)" - to mi się podobało, będąc właścicielką mopsa mogę się do tego zdania przyłączyć. A z tą wątróbką to niestety chyba tak już będzie jedni ją lubią, drudzy nie - szczególnie często mężczyźni. A na słodko jest rewelacyjna, także np. z malinami. Pozdrawiam
    http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie wątróbka to tylko z cebulką, smażona - z niej najbardziej lubię cebulkę :P
    Z mango nigdy jej nie robiłam, może jeśli następnym razem się do niej zabiorę to wypróbuję...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe połączenie. Też planuję w przyszłości zrobić wątróbki, ale z innym owocem. Na razie nie zdradzam, z jakim ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Mhmh.. mango i wątróbka? Podoba mi się! ;-) Wątróbka zostanie troszkę ożywiona i stanie się bardziej 'soczysta' ;-))

    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. zawsze królowała u mnie wątróbka z cebulką i pomidorami... jednak jako że lubię drobiową wątróbkę, spróbowałam tej propozycji i muszę przyznać, że to ciekawe połączenie. jeszcze kiedyś wrócę do tego przepisu. polecam :)

    OdpowiedzUsuń

Ze względu na sporą ilość przychodzącego spamu, byłyśmy zmuszone włączyć na kilka dni weryfikacje obrazkową.
Z góry przepraszamy za utrudnienia przy komentowaniu :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...