czwartek, 3 marca 2011

Restauracja Good Morning Vietnam - Gdynia

Zdjęcie pochodzi ze strony http://www.goodmorningvietnam.pl/


  Dzisiaj chciałam wam opowiedzieć o mojej ulubionej potrawie. Przez długi okres swojego życia, zawsze gdy słyszałam pytanie "Jakie jest Twoje ulubione danie?" musiałam się długo zastanawiać. Skoro nigdy nie potrafiłam udzielić jednoznacznej odpowiedzi to znaczy, że dawniej po prostu swojej ulubionej potrawy nie miałam. To się zmieniło jakiś czas temu, kiedy odkryłam restaurację Good Morning Vietnam. Jak się pewnie domyślacie odwiedzając restaurację możecie przeżyć kulinarną podróż do Wietnamu. Pierwszy raz trafiłam tam w ramach kulinarnego szlaku Gdyni, byłam tak pozytywnie zaskoczona, że postanowiłam prędko wrócić. Skosztowałam tam już sporo potraw: z kaczką, z ryżem, z makaronem, z kurczakiem, z krewetkami .. jednak tak wyśmienitej wołowiny z makaronem jeszcze nigdy nie jadłam!
 Moją ulubioną potrawą jest danie o tajemniczej nazwie Bun Bo Saigon. To smażona wołowina z makaronem Bun, sałatką ze świeżych warzyw i orzeszkami ziemnymi. Powiem szczerze, że nie mam pojęcia z czego robią lekki i aromatyczny sos, ale myślę, że być może dlatego tak bardzo to danie uwielbiam, że nie jestem w stanie odtworzyć Bun Bo Saigon w domu. Danie jest sycące, ale jednocześnie przy tym lekkie i zdrowe, a wołowina po prostu rozpływa się w ustach. Innym daniem, które kosztowałam przy ostatniej wizycie i bez obaw mogę wam polecić to Ga Nuong Lamb, czyli grillowany kurczak, podany z ryżem, warzywami, miętą, imbirem, czosnkiem i miodem-wyśmienite, szczególnie mięso.

Bun Bo Saigon
Ga Nuong Lamb
 Jednym z atutów restauracji Good Morning Vietnam jest korzystanie ze świeżych składników, co w polskich restauracjach jest niestety rzadko spotykane. Myślę, że gdyby Magda Gessler miała okazję to zgodziłaby się ze mną.
Ah! Zapomniałam dodać, że ceny są jak na jakość naprawdę przystępne ok. 20 -25 złotych za danie.
Pewnie się zastanawiacie dlaczego tak zachwalam tę restaurację. Właścicielami nie są moi znajomi, a ja niestety nie dostanę zniżek w ramach promocji. Powodem tego jest fakt, że niestety w Good Morning Vietnam raczej świeci pustkami, a ponieważ podają tam moje ulubione danie to nie mogę pozwolić na to aby splajtowali! Nie wiem co jest tego powodem, czy słaba reklama, a może brak nawyku chodzenia do restauracji wśród Polaków. Dlatego apeluję do was : idźcie do Good Morning Vietnam i przekonajcie się sami, bo naprawdę warto!

Restauracja Good Morning Vietnam
ul. Świętojańska 83 A 
81-389 Gdynia
Tosia

4 komentarze:

  1. No i prosze: juz wiem, gdzie na pewno zajde na obiad, kiedy nastepnym razem odwiedze rodzinne strony :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mieszkam w Gdyni, wielokrotnie przejeżdżałam świętojańską i mijałam to miejsce. Następnym razem się tam wybiorę!
    To jest pechowe miejsce. W tym lokalu było bardzo dużo kawiarenek i restauracji, nawet cukiernia Blikle parę lat temu. Każdy interes był jednak zamykany po paru miesiącach.
    Jeśli naprawdę ta wietnamska restauracja jest taka dobra, to życzę jej jak najlepiej!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tosia,masz 100% racje!
    Brak klientów,musze przyznać,początkowo mnie troche zniechęcał,jednak kiedy już sie tam wybrałam i rozsmakowałam w pysznej kaczuszce,zniechęcenie przerodziło sie w zdumienie:czemu w piątkowy wieczór,nikogo tu nie ma?!...
    -i tak jak wspomniałas,ceny jak na takie potrawy są dość przystępne.
    a więć gdynianie,i obywatele 3miasta: do good morning vietnam go!

    -swoją drogą,zachęcam do odwiedzenia
    włoskiej distrady na grabówku,niedaleko Mc...moim faworytem-tagiatelle distrada..

    Gratuluje Wam kulinarnego bloga-rewelacja!
    pozdrawiam,
    Maja koleżanka z jamesona:)

    OdpowiedzUsuń

Ze względu na sporą ilość przychodzącego spamu, byłyśmy zmuszone włączyć na kilka dni weryfikacje obrazkową.
Z góry przepraszamy za utrudnienia przy komentowaniu :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...